jammer....maar helaas - Reisverslag uit Peking, China van Mieke Ad - WaarBenJij.nu jammer....maar helaas - Reisverslag uit Peking, China van Mieke Ad - WaarBenJij.nu

jammer....maar helaas

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

19 Juli 2012 | China, Peking

Gisteravond op het balkon een uur zitten typen op een verslag en op het moment dat ik het wil plaatsen.....jammer, maar helaas, foutje van mij? Foutje van het programma? Foutje in de verbinding? Geen verslag meer....weg!
Het was heerlijk afgekoeld na een fikse onweersbui en ik zat genietend van mijn koffie al enige tijd gefascineerd te kijken naar twee mannen die in de waterpoelen beneden met hoofdlampen op en met stokken gewapend op jacht waren naar .....wat? Kikkers, padden, slangen misschien ?
Vast iets wat ze op de lokale markt als eetbaar te koop aan kunnen bieden.
Nu zit ik voor de openstaande deuren in de woonkamer, geen kwakende kikkers meer, wel tjirpende krekels en rondfladderende chinese vogels, waarvan er veel soorten hier te bewonderen zijn.
En weer volop noeste chinese bouwvakkers aan het werk.
Dus ga ik het niet meer hebben over de tapijten van te drogen gelegde pomeloschijven op de weg, de bonen in rieten manden van de overbuurvrouw, de verbeterde Sunday roast en de maaltijden die Lydia klaarmaakt met de lokaal verkrijgbare o, zo bekende groenten en voor ons onbekende ingredienten , zoals lotuswortel, of het feit dat we uit kommetjes eten gebruik makend van chopsticks.
De knoflook die gisteravond bij de spareribs zat is allang weggespoeld met een flink glas Australische cabernet sauvignon en de lucht is stralend blauw, het wordt weer een mooie dag.

Hoe staat het met het scooteren?
Inmiddels heb ik het ook aardig onder de knie!
We hebben de smaak zo goed te pakken dat we er zelfs een aangeschaft hebben!
Gister meteen op pad voor een hernieuwde kennismaking met Fuli ( het waaierdorp) en Xingping , een oud dorp waar veel boten uit Yangdi aanmeren, afgeladen met toeristen.
De touroperators die ons nu aanschieten met: " need a bus to Yangshuo?",kunnen we nu afschepen met : no, we have a motor bike !
Oude tijden herleven, vroeger op de Puch achterop, nu op de scooter.
Daar zullen we de komende tijd veel plezier van hebben.

• 19 Juli 2012 - 07:40

Tea:

Ziet er allemaal weer goed uit. Leuk zo op pad op de scooter, toch iet fijner als fietsen met dat warme weer lijkt me.
    Geniet nog even van al het fraais daar

• 19 Juli 2012 - 09:00

Martin En Annie:

Wat stoer, Mieke, zo op de scooter!
    En wat een mooie, kleurige foto's.
    De tijd moet wel voorbij vliegen als je zoveel indrukken opdoet. Al blijkt uit alles ook dat jullie je daarginds 'in den vreemde' erg thuis en op je gemak voelen.
    Fijn dat wij hier in ons koude, regenachtige kikkerlandje met jullie mogen meegenieten..........

Groetjes, Martin & Annie

• 19 Juli 2012 - 09:49

Suzanne:

Jeetje, wat jammer zeg van het verslag, maar wel weer leuk opgelost :-) !
    Mieke, echt een super stoere foto van jou op de motor bike! Respect!
    Hele mooie foto's en weer een leuke indruk van hoe jullie je prima vermaken.
    Groetjes vanuit zonnig & regenachtig Breda

• 19 Juli 2012 - 15:52

Francien En Johan:

Hallo Globetrotters,
    Mieke je hebt een beroep gemist...dat van schrijfster. Want wat heb je alles weer prozaïsch weergegeven. Het zou zo uit het hoofdstuk van een boek gekomen zijn. Prachtig weergegeven!! En jeetje wat een SUPERbonen. Smaken ze ook zoals "onze" bonen smaken? En als we de foto's zien van de goed gevulde borden, dan zien deze zowel lekker als gezond uit hoor. En dan dat scooteren hè? Hoe stoer is dat?? En we moeten zeggen: het staat ook errug stoer bij je ;-). Dank jullie wel voor dit prachtige verslag en we zijn weer kei-nieuwsgierig naar jullie volgend verslag. Heel graag tot dan en heel veel liefs van ons. xxxx BYE!!

• 20 Juli 2012 - 11:23

Jan Weterings:

Hoi Ad en Mike. Juliie moeten het wel helemaal naar jullie zin hebben met de avonturen, het lekkere en gezond uitziende voedsel, de prachtige omgeving en het mooie wee, maar wel warm.
    Jullie kaart voor Frosja was keurig op tijd, leuk en per post! Frosja vond dat erg lief. Een tip om gedane moeite niet te verspillen: leg het verslag vast in Word en sla dat tijdens het werken eraan regelmatig op. Als je klaar bent even kopierebn en plakken dan sluit je verdere risico's van kwijt raken uit.
    Groetjes ook aan Lydia en David en natuurlijk nog heel veel plezier er zijn nog veel dagen te gaan en gelukkig maar. De vakantie in Engeland was erg leuk en het weer viel qua regen erg mee. We waren na 10 dagen op zondag voor de verjaardag van Frosja terug.

• 21 Juli 2012 - 07:50

Piet En Loes:

Klink allemaal als genieten! Jullie komen straks nog tijd te kort. Met zo'n scooter sta je weer wel meer op eigen benen en nog lekker fris ook met de wind om je oren.Geniet ze!!!