er op uit - Reisverslag uit Peking, China van Mieke Ad - WaarBenJij.nu er op uit - Reisverslag uit Peking, China van Mieke Ad - WaarBenJij.nu

er op uit

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

12 Juli 2012 | China, Peking

Al is het hier iedere dag 34 graden in de schaduw en is het energieniveau gedaald, we gaan er toch op uit!
Zwemmen kan hier ook bij een waterval in de buurt en daar hebben we inmiddels ook gebruik van gemaakt.
Nero vind het heerlijk om in het water rond te dartelen en weet precies de weg naar zijn favoriete stekjes. Als je met hem op pad gaat wijst hij door bij een kruising van wegen te gaan liggen op het pad van zijn keuze aan welke kant hij op wil.
Enthousiast wordt hij als hij dan ook toestemming krijgt om het gekozen pad te volgen.
Denken dat je heerlijk opgefrist thuis komt is een utopie, de wandeling terug levert een bezweet lijf op.
Onze koks aan de overkant hadden op zondag een Sunday roast op het menu gezet en ons en nog een tiental anderen uitgenodigd om te komen "tasten", John en Simon zijn van origine Engelsen, dus dat zat wel goed.
Op het terras buiten eerst gezellig kletsen en daarna twee aan twee aan tafel, ze zijn nog aan het oefenen hè !
Het smaakte in ieder geval heerlijk!
De feedback sloeg dan ook door naar de positieve kant.
Maandag zijn we met David en Lydia naar The Moon Water Cave geweest.
Eerst een ritje achterop de scooter ( en , nee Francien, ik knijp mijn billen niet samen, dat kun je niet eens achterop een scooter, ik geniet en vertrouw volledig op Lydia) en daarna helmpje op en de grot in.
Wat een mazzelaars zijn wij, wij mochten alleen met zijn vieren naar binnen. David en Lydia nemen regelmatig groepen mee deze grot in dus kennen hem als hun broekzak.
Ze weten ook waar de lichtschakelaars zitten, dus werd er vaker van de ledhoofdlampen gebruik gemaakt om het effect te vergroten.
Wij kregen van onze privegidsen de volledige toer, compleet met modderbad en klim door de waterval omhoog. Zo'n anderhalf uur bij 23 graden door een prachtige grot dwalen was fantastisch.
Maar ja, het blijft Yangshuo, dus toen we de grot uitkwamen .....terugwandelen over een loeiheet pad naar het beginpunt.
Op de weg terug naar huis mijn eerste scooterrijles gehad!
Vandaag zijn we er opnieuw met de scooters op uit gegaan. Ad had inmiddels al wat geoefend en zijn brommerverleden helpt wel bij het besturen van zo'n ding.
De 110 km lange toer van vandaag heeft ons de prachtige omgeving laten zien.
Onderweg zijn we vaak gestopt om te genieten van de uitzichten.
Ad mocht zelf scooteren en dat ging hem heel goed af.
Bergop en bergaf, over asfalt en hobbelpaadjes , het lukte allemaal.
De foto's laten jullie meegenieten van onze belevenissen hier.
Piet en Jeanne namens Lydia bedankt voor de kaart, hij kwam vandaag aan!

• 12 Juli 2012 - 07:29

Suzanne:

Hi Ad, Mieke, Lydia, David en Nero,

Het ziet er prachtig uit en een vet stoere Ad :-) !
    Hier regen, regen, regen en best wel fris, dus geniet maar van de warmte... Wel heel stoer van jullie, dat jullie er toch op uit gegaan zijn.
    Geniet, geniet, geniet!

Liefs Suus

• 12 Juli 2012 - 07:34

Renate:

Gezellig zeg, wat een leuke belevenissen! En wat een mooi uitzicht! Pff, dat weer is wel een beetje te veel van het goede maar het is dan ook vakantie he. Geniet ervan samen!

• 12 Juli 2012 - 11:12

Jac En Jose:

Ook al is het loeiheet, alsje er dan toch bent ga je natuurlijk op pad!
    Nog heel veel vakantieplezier!!!
    groetjes aan allemaal.

• 12 Juli 2012 - 18:19

Harry En Ella:

Dat is wel iets anders dan een Puch , niet Ad? Wat een prachtige natuur.Maar ook heel groen ,dat duidt op vochtig en warm. We kijken weer uit naar de volgende belevenis.Allemaal de groetjes

• 12 Juli 2012 - 20:09

Piet En Loes:

Heeeee... wat een stoere broer heb ik! Fijn dat jullie zo kunnen genieten ondanks de klamme hitte. En in het volgende verslag lezen we vast dat Mieke ook bevorderd is tot scooterheld. Veel plezier!!

• 13 Juli 2012 - 09:05

Elles:

Het verslag is weer geweldig, ik geniet van jullie avonturen, wat een leuke hond is Nero toch...
    Ik zie jullie al op een scooter rijden.
    Dat moet een leuk plaatje zijn.
    Het weer is hier pet, wij zijn eerder thuis gekomen van de camping, jullie mogen dus niet mopperen over de hitte....
    Groetjes

• 15 Juli 2012 - 10:26

Francien En Johan:

Goh..wat heb je jullie belevenissen weer levendig beschreven Mieke. Geweldig te lezen hoe jullie je tijd weten te vullen met o.a. zo'n prachtige (lijkt ons tenminste) grot-excursie. En wat een VIP-treatment hè? Deskundiger gidsen kunnen jullie je niet wensen, toch? En idd met samengeknepen billen op de scooter zal niet makkelijk gaan ;-) en zeker niet voor een tour van 110 km. Dank weer voor het prachtige verslag en de mooie foto's. We kijken weer uit naar jullie volgend verslag en geniet intussen van het prachtige weer, want hier regent het al dagen oude wijven op sokken. heel veel liefs weer uit Wolluk. CU soon again!! xxxx

• 18 Juli 2012 - 11:22

Arie En Jolanda.:

Waar blijft de tijd. leuk om jullie zo te volgen en de mooie foto's.
    Nog heel veel plezier daar.
    Groetjes uit Oosterhout.